Bron: weekendbaard.nl |
Maar onze generatie, ook wel de generatie Y genoemd, zijn eigenlijk gewoon ontzettend verwend en hebben alle vrijheid die we ons maar zouden kunnen wensen. Even een studiereisje hier maken, en even een studiereisje daar maken. Nee, niemand die er iets over te klagen heeft, het kan eigenlijk altijd en waar je maar naar toe wilt. Maar het belangrijkste van deze generatie Y zou je bijna over het hoofd zien. We zijn ermee doodgegooid, maar ook opgegroeid. Tell Sell.
Elk weekend weer kwam ik de Tell Sell tegen op de televisie. Je zou maar even een moment hebben dat je even wilt relaxen en denkt: "laat ik de televisie eens aanzetten", en ja hoor, Tell Sell is erbij. Deze grote vriend valt bijna niet meer te ontwijken. Elk weekend was het weer zo'n feest, nagesynchroniseerde Amerikaanse opgepoetste hoofden verschenen weer op de televisie. De meest fantastische producten kwamen te voorschijn. Hoe geweldig die nieuwe pannenset was, en waarom je die nieuwe pannenset echt zou moeten kopen was dan ook overduidelijk. Twijfel was bijna niet meer nodig, dit moet ik gewoon echt hebben! Of laten we eens praten over de magic bullet, zoveel 'magic' dat je er alleen maar fruit en wat sapjes in hoefde te doen, op de magische knop drukken en je had een fruitshake! Hoe mooi kan het leven zijn?
Het meest lachwekkende van Tell Sell zijn de producten die ze aanbieden die je zouden helpen bij het afvallen. Ze vertellen je luid en duidelijk hoe een man, of een vrouw in 10 dagen wel der-tig centimeter van zijn middel kan verliezen. Wat? Ja natuurlijk. En dan ook hun gezicht is totaal anders na 20 dagen, maar dat even terzijde. Bij Tell Sell kan het allemaal. De kracht van de communicatie overtuiging, noem ik het maar. Waarom meer van de helft van de Amerikaanse bevolking nog obesitas heeft vraag ik mij nu inderdaad ook af. Allemaal aan de Tell Sell, en het komt vanzelf goed!
Maar toch, niemand kan ontkennen stiekem wel een beetje van Tell Sell te houden. Die nagesynchroniseerde Amerikaanse stemmen blijven maar al te grappig. "Ja u denkt nu vast aan de freptastic!" Daarmee 'wrept' u hem binnen no time eromheen. Waanzinnige super producten met mensen met waanzinnige super krachten. Super powers noem ik ze. Ik stel voor om Tell Sell gewoon te omarmen, hoe saai moet onze zondagmiddag zijn zonder deze waanzinnig goede super thuiswinkel? Ik bedoel, je hoeft natuurlijk niet perse af te gaan vallen als je daar geen zin in hebt, maar gewoon, laten we het lekker omarmen. En omdat wij studenten, waaronder ik, de generatie Y dus, is opgegroeid met het thuiswinkelen, doop ik generatie Y om tot de Tell Sell-generatie. Tja, wie zet er nu niet op zondagmiddag willekeurig een zender aan op de televisie om gewoon maar even Tell Sell te gaan kijken? Kijken kijken, en niet kopen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten